МЕНЮ

Құрметті Төраға!

Құрметті әріптестер!


Біздің депутаттық сауалымыз Қазақстан Республикасының Премьер-Министріне, Бас Прокурор мен Ұлттық Банк Төрағасына жолданды.

Мемлекет басшысы еліміздің әлеуметтік-экономикалық даму мәселелері жөніндегі кеңейтілген кеңесте сөйлеген сөзінде, азаматтардың өмір сүру сапасын арттыруға баса назар аударуымыз керектігін атап өткен болатын.
Адам және оның конституциялық құқы мен бостандығы біздің басты бағдарымызға айналуы керек.
Осы орайда, Сіздердің назарларыңызды бүгінгі күннің ең маңызды мәселелерінің бірі – тұрғындардың шамадан тыс несиеленуіне аударғымыз келеді.
Өйткені, азаматтарымыздың мерзімі өткен міндеттемелерінің деңгейі мен көлемі барлық болжауға болатын шектен асып кетті.
Тек ойланыңыз, Ұлттық Банктің 2022 жылғы деректері бойынша банктердің портфеліндегі мерзімі өткен берешек көлемі жеке тұлғалар бойынша 45 (%) пайызға өсіп, 609 млрд. теңгеден 883 млрд. теңгеге дейін өссе, ал 1-ші (бірінші) наурыздағы өсім 26(%) пайызды құрап, 1,1 трлн-ға жеткен.
Оның ішінде, 90 күннен артық төлем жасалмаған мерзімі өткен қарыздар көлемі дәл осы қарыздардың жалпы көлемінің 45(%) пайызын немесе 504 млрд. теңгені құрап отыр.
Бұл статистикаға - ломбардтар, несиелік серіктестіктер, микроқаржы ұйымдары мен коллекторлық агентіктер бойынша мәліметтер енбеген.
Себебі, еліміздің Қаржы нарығын реттеу және дамыту жөніндегі агенттік тарапынан олардың қызметіне тиісті бақылаудың болмауы салдарынан біз олардың проблемалық қарыздармен жұмысына сапалы баға беруге мүмкіндігіміз жоқ.

Бүгінгі таңда қарыз алушының қатысуынсыз қаржы ұйымдары мен коллекторлық агенттіктер арасында проблемалық несие портфелін сатып алу мен сатудың «қара нарығы» қалыптасты деуге болады.
Ал, қаржы ұйымдарының интернет-алаяқтардың проблемасынан өзін-өзі шеттетуі, олардың нақты саны туралы ақпаратты жасырып отыр.
Интерент-алаяқтар несие рәсімдеген құрбандар – «жәбірленуші» - болып танылғанымен, қаржы ұйымдары мен коллекторлық агенттіктер қамауға алу немесе қорқыту арқылы олардан ақша жинауды жалғастыруда. Өкініштісі, тергеу органдары мұндай қылмыстарды өте сирек ашады.
Осы орайда, жоғарыда айтылған жағдай орын алғанда қаржы ұйымын да жеке тұлғамен тең дәрежеде «ортақ жәбірленуші тарап» - деп, тану мәселесін көтеру қажет.

Сонымен қатар, өндіріп алу рәсімдерін жүргізу кезінде жеке сот орындаушылық институттары мен нотариаттар тарпынан күнбе-күн заң талаптары бұзылуда. Бұндай жағдай орын алғанда әділет органдары бұл бұзушылықтарды елемейді, ал кейбір жағдайларда жылы жауып қояды.
Жеке сот орындаушыларына келетін болсақ, олар борышкердің әлеуметтік төлемдер түрінде алған ақшалай қаражатын әлеуметтік төлем екенін біле тұра өндіріп алу фактілері тіркелген.
Неліктен, Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі бұл мәселеге тиісті түрде араласып, қолданыстағы заңнамаға төмендегідей өзгерістер енгізуді ұсынбайды:
- егер жалақысы Қазақстан бойынша орташа деңгейден төмен болса, жалақыдан өндіріп алу шегінің 50 (%) пайыздан 30(%) пайызға дейін төмендету.
- халықтың әлеуметтік осал топ санаттары мен мерзімді әскери қызметшілерге несие беру және өндіріп алу мәселесі бойынша ұсынымдар әзірлеуге қатыспайды.

Осы мәселелерді құқықтық өрісте реттеу тәжірибесі бөлек атап өтуге тұрарлық.
Сот жүйесі негізінен қаржы институттарының мүдделерін қорғайды деген тұрақты түсінік қалыптасқан.
Сондай-ақ, елімізде қолайсыз жағдайда жасалған мәмілелерді жарамсыз деп тану тәжірибесі жойылуда. Салдарынан адамдар дауласу құқығынсыз ауыр несиелерді төлеуге мәжбүр болып отыр.

Микроқаржы ұйымдары шағын қарыздар беруде ұзарту кепілдігі сияқты құралды ептілікпен пайдалана отырып, жүздеген миллион табыс табуда. Кейбір жағдайларда 100 000 теңге ресімдеген азамат мұндай құрал арқылы қосымша 500 000 теңгеге дейін қаржы ұйымына қайтаратын болған.
Осылайша, бізде қаржылық бейберекетсіздіктің рэкетерлік құқығы заңдастырылып отыр.
Өкінішке орай, қабылданған «Банкроттық туралы» Заңның жұмыс қабілеттілігі мен тиімділігі күмән туғызады. Себебі, бүгінгі күнде банкроттыққа берілген 46 мың өтініштің
5 мыңы ғана қабылданып, 32 мың азаматтың өтініші кері қайтарылған.
Несиелер мен оны төлеудің кешіктірілу жағдайлары күн сайын біздің отандастарымызға қысым жасаумен қатар, миллиондаған азаматтарымыз үшін шынайы экономикалық құлдық болуда.
Біз қарыз алушылардың құқықтары өрескел бұзылып, мүдделері ескерілмейтін көптеген мысалдар келтіре аламыз, бірақ сөйлеу лимиті бәрін айтуға мүмкіндік бермейді. Сондай-ақ, уақыттың аздығынан Үкіметке, Бас прокуратураға және Ұлттық Банкке арналған 25 нақты ұсынымдар мен ұсыныстарды оқуға менің мүмкіндігім жоқ.
Сондықтан біз егжей-тегжейлі сұрауды жазбаша түрде жібереміз. Бірақ, бұл ұсыныстардың ең бастысы - сөзден осы салада нақты істерге көшу.
Әйтпесе, біз өз қолымызбен алғышарттар жасаудамыз. К.Маркстің сөзін келтірсек: «көп ұзамай біздің азаматтарымыз өздерінің ауыр несиелері мен күрделі ойдан шығарылған міндеттемелерінен басқа жоғалтатын ештеңесі болмайды».
Мен, бұл алаңдаушылықты қаржы ұйымдары да бөліседі деп ойлаймын.
Біз тек қаржы ұйымдарының ғана емес, еліміздің қарапайым азаматтарының да мүдделерін ескере отырып, өркениетті, заңнамамен нақты реттелген, кредиттеудің және басқа да қаржылық қызметтердің тең және теңгерімді нарығын қолдаймыз.

26.04.2023 ж. жарияланды



Қазақстан Республикасының Премьер-Министрі Ә.А. Смайыловқа

Қазақстан Республикасының Бас Прокуроры Б.Н. Асыловқа

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкінің Төрағасы Ғ.О. Пірматовқа




ДЕПУТАТТЫҚ САУАЛ


Құрметті Әлихан Асханұлы!


Құрметті Берік Ноғайұлы!


Құрметті Ғалымжан Олжаұлы!



Бүгінгі таңда біздің азаматтарымыздың кредиттелу деңгейі мен мерзімі өткен міндеттемелерінің көлемі барлық елестетілетін шектен асып түседі, 2022 жылы Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің деректері бойынша Екінші деңгейдегі банктер портфеліндегі мерзімі өткен берешек көлемі 2022 жылғы 1 қаңтардан бастап 2023 жылғы 1 қаңтарға дейін жеке тұлғалар бойынша ғана 45% - ға 609 млрд. теңгеден 883 млрд. теңгеге дейін өсті, ал 2023 жылғы 1 наурыздағы жағдай бойынша өсім 26% - 1 трлн. 110 млрд. теңгені құрады. Оның ішінде, 90 күннен артық төлем жасалмаған мерзімі өткен қарыздар көлемі дәл осы қарыздардың жалпы көлемінің 45(%) пайызын немесе 504 млрд. теңгені құрап отыр.

Сонымен қатар, бұл статистика екінші деңгейдегі банктер ұсынатын деректерді ғана қамтиды. Мұнда ломбардтар, несиелік серіктестіктер, микроқаржы ұйымдары мен коллекторлық агенттіктерінің мәліметі енгізілмеген.
Жеке тұлғалардың жұмыс істемейтін қарыздарының өсуі қаржы институттары мен коллекторлық агенттіктер жұмысының тиімсіздігімен ғана емес, сондай-ақ жеке тұлғаларға кредиттерді барынша беруге ұмтылумен де байланысты.
Мысалы, медицина қызметкеріне жалақысы 215 мың теңге болған жағдайда, олар бойынша ай сайынғы төлемі 129 мың теңге болатын кредиттері бар келесі екі жылда 3 (үш) банк ай сайынғы төлемдерді 360 мың теңгеге дейін ұлғайта отырып, қосымша кредиттерді мақұлдап, берген. Бізде екінші деңгейдегі банктер несие беру кезінде ай сайынғы кірістің 50% қарыздық жүктеме коэффициентін неге елемейді деген сұрақ туындайды.
Халықтың жоғары кредиттелу проблемасы ұлттық экономиканың тұрақтылығы мен орнықтылығына және елдің қауіпсіздігіне қауіп төндіретін өлшемдерді қабылдайды.
Сонымен қатар, Қаржы нарығын реттеу және дамыту жөніндегі агенттік тарапынан ломбардтардың, кредиттік серіктестіктердің, микроқаржы ұйымдары мен коллекторлық агенттіктердің қызметіне тиісті бақылаудың болмауы салдарынан біз олардың проблемалық қарыздармен жұмыс істеудегі қызметіне сапалы баға беруге мүмкіндігіміз жоқ.
Бүгінгі таңда қаржы институттары мен коллекторлық агенттіктер арасындағы проблемалық несие портфелін сатып алу-сатудың және қарыз алушылардың қарызды өтеу мәселесін шешуге тырысқан кезде олардың ауыр шарттарды қолдануының бақыланбайтын нарығы қалыптасты.
Ал, қаржы ұйымдарының интернет-алаяқтардың проблемасынан өзін-өзі шеттетуі, олардың нақты саны туралы ақпаратты жасырып отыр.
Біз халықтың жоғары кредиттелу проблемасын шешуге Қазақстан Республикасының барлық дерлік Үкіметі қосылуға тиіс екенін түсінуіміз керек.
Мәселен, Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің ұсынған ақпаратына сәйкес 2022 жылғы желтоқсандағы жағдай бойынша интернет-алаяқтық саласында тіркелген 20 мың құқық бұзушылықтың есепті кезеңде сотқа дейінгі тергеп-тексеру мерзімдері үзілген құқық бұзушылықтардың саны 84% - немесе 17 мың құқық бұзушылықты құрады, олар бойынша тіпті күдікті адамдар да анықталмаған, ал жасалған суицидтердің саны бойынша 2 765-тен 18 жастан асқан 124 толығымен қарыздар аясында, бұл ретте 2 476 суицид бойынша себептер анықталмаған немесе көрсетілген.
Біздің ойымызша, Қазақстан Республикасының Ақпарат және қоғамдық даму министрлігі, қаржылық ұйымның кредиттерді қайтармауының ықтимал салдары туралы ақпаратты тарату мәселесіне жеткілікті көңіл бөлмейді, оның ішінде заңнаманың практикалық қолданыстағы нормалары және халықтың күрделі қаржылық жағдайдан шығу қадамдары туралы ақпараттық қолдау жоқ.
Қазақстан Республикасының Әділет министрлігі де жеке сот орындаушылар мен нотариат институттарымен жұмыс істеуден өзін-өзі алып тастады. Аталған институттар өндіріп алу рәсімдерін жүргізу кезінде жеке сот орындаушылық институттары мен нотариаттар тарпынан күнбе-күн заң талаптары бұзылуда. Бұндай жағдай орын алғанда әділет органдары бұл бұзушылықтарды елемейді, ал кейбір жағдайларда жылы жауып қояды. Мысалы, нотариустар «Нотариат туралы» Заңның 92-1 бабының 2-тармағының 2)-тармақшасын және 3-тармағын сақтамай, атап айтқанда борышкер орындалмаған міндеттемені жазбаша мойындамай және сотқа дейінгі реттеусіз атқару жазбаларын жасайды. Әрі қарай, борышкер жасалған атқарушы жазбаға қарсылық жібереді және кейбір жағдайларда нотариус күшін жоюдан бас тартады. Бұдан әрі борышкер әділет органдарына жазбаша түрде жүгінеді және біраз уақыттан кейін әділет қызметкерлері өтініш берушіге қоңырау шалып, қарау кезеңінде мәселелерді реттелуіне байланысты өз өтінішін қайтарып алуды сұрайды. Жеке сот орындаушыларына келетін болсақ, олар борышкердің әлеуметтік жәрдемақы түрінде алған ақшалай қаражатын өндіріп алады және сот орындаушылары әлеуметтік төлемдерді өндіріп алғанын білетін өндіріп алу фактілері бар.
Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің құзіретінде халықтың психикалық денсаулығы саласы бар. Бүгінгі таңда біз несиелендіру мәселесі халықтың психикалық денсаулығына қаншалықты әсер еткенін және көмекке жүгінгендердің қанша үлесі қарыздар мен несиелердің болуына байланысты салдары бар екенін түсінбейміз.
Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасында борышкердің жалақысынан табыстың 50% - нан аспайтын мөлшерде өндіріп алуға шектеу көзделген, ал отбасы мен балалары бар, мысалы, жалақысы 150 мың теңгеден аспайтын адамға қалай болу керек.
Неліктен Қазақстан Республикасының Еңбек және әлеуметтік қорғау министрлігі мұндай мәселелерге тиісті түрде қатыспайды және қолданыстағы заңнамаға өзгерістер енгізу туралы бастамалар ұсынбайды. Қазақстан бойынша жалақысы орташадан төмен отбасы мен балалары бар адамның жалақысынан өндіріп алуды 50% - дан 30% - ға дейін төмендету бөлігінде қолданыстағы заңнамаға өзгерістер енгізу туралы бастамалар ұсынбайды. Неліктен Министрлік халықтың әлеуметтік осал топтарының санаттары бойынша кредиттер беру және өндіріп алу мәселесі бойынша ұсынымдар әзірлеуге қатыспайды.
Сот жүйесі негізінен қаржы институттарының мүдделерін қорғайды. Біздің елімізде каббалдық (ауыр немесе қолайсыз жағдайда жасалған келісім) мәмілелерді жарамсыз деп тану тәжірибесі жойылуда және осыған байланысты адамдар дауласу құқығынсыз зор кредиттер төлейді. Микроқаржы ұйымдары ұзарту кепілдігі сияқты құралды ептілікпен пайдалана отырып, шағын қарыздар бере отырып, жүздеген миллион теңге табады және кейбір жағдайларда 100 000 теңге ресімдеген азамат мұндай құрал арқылы жоғарыдан 500 000 теңгеге дейін береді және осылайша, қаржылық тұрақсыздықтың рэкитирлік құқығы заңдастырылған болып шығады. Сотта мұндай мәмілелерді жарамсыз деп тану тәжірибесі де 2022 жылы күшін жойды.
Қабылданған банкроттық туралы Заң жұмыс қабілеттілігі мен тиімділігіне күмән туғызады, сондықтан бүгінгі күні төлем қабілеттілігін қалпына келтіру, соттан тыс немесе сот банкроттығы рәсімдеріне қатысушылардың өзара іс-қимыл сервисі ретінде құрылған tazalau платформасының деректері бойынша 46 мың өтініш берілді, оның тек 5 мыңы ғана қабылданды, ал 32 мың өтініш кері қайтарылды, мұндай сандар Заңның логикасына сұрақ туғызады
Осы жағдайды біз жүргізген талдау Қаржы нарығын реттеу және дамыту жөніндегі агенттіктің халықты Кредиттеу проблемасын шешуден өзін-өзі шеттетіп және тіпті коллекторлық қызмет туралы Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасының қарапайым тармақтарын бақыламайтынын көрсетеді. Осылайша, коллекторлық қызмет туралы Заңның 2-тармағында коллекторлық агенттіктің атауында "ұлттық" немесе "республикалық" немесе "орталық" деген сөз кез келген тілде толық немесе қысқартылған түрде болмауы тиіс, бірақ бұл ретте Агенттікте есептік тіркеуден өткен коллекторлық агенттіктердің тізілімінде олардың атауында 8 (сегіз) агенттік енгізілгені көзделген бұл сөздер бар.
Несиелер мен оны төлеудің кешіктірілу жағдайлары күн сайын біздің отандастарымызға қысым жасаумен қатар, миллиондаған азаматтарымыз үшін шынайы экономикалық құлдық болуда.

Осыған байланысты Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігіне мыналар ұсынылады:
1. Қоғамдық сарапшыларды тарта отырып, банктердің, микроқаржы ұйымдарының, ломбардтардың, кредиттік серіктестіктердің және коллекторлық агенттіктердің проблемалық қарыздармен жұмыс сапасы жөніндегі қызметін бағалау және жауапкершілікке тарту жүйесін әзірлеу және енгізу;
2. Қоғамдық сарапшыларды тарта отырып, кредиттер беру сомасы мен мерзімдеріне әсер ететін жеке тұлғалардың қаржылық сауаттылығы деңгейін оқыту және бағалау жүйесін әзірлеу және енгізу;
3. Интернет-алаяқтықты болдырмау, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамасында бекітілген нормалардан (табыстың 50%) артық беру фактілерін болдырмау мақсатында банктердің, кредиттік серіктестіктердің және микроқаржы ұйымдарының онлайн кредиттерді қарауы және беруі кезінде digital-id жүйесін енгізу;
4. Ломбардтар, кредиттік серіктестіктер, микроқаржы ұйымдары және коллекторлық агенттіктер бөлінісінде, сондай-ақ проблемалық қарыздардың саны мен сомаларын көрсете отырып, өңірлер бөлінісінде проблемалық қарыздар бойынша 30, 60 және 90 күннен артық мерзімдері бар проблемалық қарыздар бойынша ақпаратты жүйелі негізде Қазақстан Республикасының халқына беру;
5. Уәкілетті орган жеке тұлғаларға кредиттер ресімдеу кезінде алаяқтық фактілерін растаған кезде қаржы институтын жеке тұлғамен тең дәрежеде ортақ жәбірленуші тарап деп тану туралы мәселені Ішкі істер министрлігімен пысықтау, сондай-ақ осы факті бойынша тергеу аяқталғанға дейін қаржы институттарын жәбірленуші жеке тұлғаларға ақша қаражатын қайтару бойынша ешқандай іс-шараларды қолданбауға, оның ішінде айыппұл санкцияларының барлық есептеулері мен қолданылуын тоқтатуға міндеттеу;
6. Қарыз алушыларға қаржы институттары тарапынан кредиттік шарт жасасу кезінде соттылықты таңдау мүмкіндігін беру, сондай-ақ шетелдік юрисдикцияларда проблемалық қарыздар бойынша мәселелерді қарау мүмкіндігін болдырмау;
7. Қарыз сомасының 10% аспайтын сомада дефолт болған жағдайда қарыз алушыға айыппұл санкцияларын қолдануды көздеу;
8. Қаржы институттары мен коллекторлық агенттіктер арасындағы проблемалық қарыздарды іске асыру және тіркеу процестеріне бақылауға алу және тікелей қатысу, оның ішінде тікелей қарыз алушыға сатып алуға басым құқық беру (қарыз алушы бас тартқан жағдайда, қаржы институты проблемалық кредитті бұрын қарыз алушыға ұсынылған шарттарда үшінші тұлғаға іске асыра алады);
9. Коллекторлық компанияларды тексеруді жүргізу және «Коллекторлық қызмет туралы» Заңның 2-тармағын бұзу бойынша ұйғарым шығару.

Қазақстан Республикасының Бас прокуратурасына мыналар ұсынылады:
1. Қоғамдық сарапшыларды тарта отырып, микроқаржы ұйымдарының, ломбардтар мен кредиттік серіктестіктердің шарттарын жарамсыз деп танудан бас тарту бөлігінде Қазақстан Республикасының заңнамасын бұзушылықтарды анықтау мақсатында сот практикасына талдау жүргізу;
2. Уәкілетті және құзыретті ұйымдар тарапынан төрелік соттардың қызметіне бақылауды күшейту және олардың қызметіне талдау жүргізу.
3. Кредитор мен қарыз алушы арасында келісімге қол жеткізілмеген кезде қолданыстағы медиатордың жазбаша қорытындысын міндетті түрде ұсыну соттарды практикаға енгізу туралы мәселені пысықтау.

Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігіне мыналар ұсынылады:
1. Тұрақты негізде интернет-алаяқтықпен байланысты істердің ашылуы бойынша статистиканы, атап айтқанда, екінші деңгейдегі банктерде және микроқаржы ұйымдарында қарыз алушының қатысуынсыз кредиттерді ресімдеуді жария ету;
2. Кредиттер беру барысында алаяқтық фактілері анықталған жағдайда қаржы институтын жеке тұлғамен тең дәрежеде ынтымақты жәбірленуші тарап деп тану туралы мәселені қарау;
3. Суицидтің экономикалық себебі (банкроттық және борыштар) болған кезде тергеу органдарын өз-өзіне қол жұмсау фактілерін анықтау мақсатында кредитордан телефон арқылы сөйлесулердің жазбаларын сұратуға және қаза тапқан адамның кредитор өкілдерімен сөйлесулерін тыңдауға міндеттеуге.

Қазақстан Республикасы Ақпарат және қоғамдық даму министрлігіне мыналар ұсынылады:
1. Қоғамдық сарапшыларды тарта отырып, жарнамалық ескертулерде банктерге және МҚҰ-ға кредиттерді қайтармаудың ықтимал салдары туралы ақпаратты тарату жөніндегі насихатты күшейту және талаптарды айқындау;
2. Қазақстан Республикасы халқының қаржылық және заңдық сауаттылығын арттыру мақсатында ақпараттық және медиа бағдарламалар құру, сондай-ақ қоғамдық сарапшыларды тарта отырып, қарыздар мен кредиттерден шығу жолдары туралы мәселені пысықтау.

Қазақстан Республикасының Әділет министрлігіне мыналар ұсынылады:
1. Жеке сот орындаушылары мен нотариустардың қызметіне бақылауды күшейту, оның ішінде қолданыстағы нормативтік-құқықтық актілерді жүйелі түрде бұзған жағдайда нақты жазаларды (айыппұлдар мен лицензияны қайтарып алу) қолдану;
2. Қаржы институттары мен коллекторлық агенттіктер үшін неғұрлым сапалы қызмет көрсету үшін 5 жылдан астам жұмыс тәжірибесі бар, өз жұмысында бұзушылықтары жоқ жеке сот орындаушылары мен нотариустардың тізілімін жасау;
3. Сайтта бақылауды күшейту aisoip.adilet.gov.kz атқарушылық іс жүргізу құжаттарын, атап айтқанда атқарушылық жазбаны, сот шешімін және Атқарушылық іс жүргізуді қозғау туралы қаулыны енгізу жөніндегі (борышкерлер тізілімін) жүзеге асырады. Бұл тіркемелердің жоқтығы туралы фактілер болды.

Қазақстан Республикасының Ғылым және жоғары білім министрлігі мен Білім министрлігіне мектептерді, колледждерді және жоғары оқу орындарын оқыту бағдарламасына қаржылық және заң сауаттылығы бойынша сабақтар енгізу мәселесін пысықтау ұсынылады.

Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау министрлігіне мыналар ұсынылады:
1. Тұрақты негізде халықтың психиатриялық көмекке жүгіну себептері бойынша, оның ішінде қарыздар мен кредиттердің болуы себебі бойынша статистиканы жария ету;
2. Қоғамдық сарапшыларды тарта отырып, халықтың психикалық денсаулығына қарыздар мен кредиттердің болуының әсері туралы зерттеулер жүргізу;

Қазақстан Республикасы Еңбек және әлеуметтік қорғау министрлігіне мыналар ұсынылады:
1. Нормативтік-құқықтық актілерге адамның жалақысынан кредиттер бойынша берешекті ұстап қалу шарттарын қайта қарау бөлігінде, яғни ресми жалақысы 150 мың теңге және балалары болған кезде ұстап қалуға 30% - дан аспайтын, ал егер мүгедекті тәрбиелеп отырса, қоғамдық сарапшыларды тарта отырып, 25% - дан аспайтын өзгерістер енгізу үшін ұсынымдар әзірлеу;
2. Халықтың әлеуметтік осал топтарынан шыққан азаматтар санаты үшін кредиттерді беру және қайтару бойынша жұмыс бойынша ұсынымдар әзірлеу.

"Қазақстан Республикасының Парламенті және оның депутаттарының мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасы Конституциялық Заңының 27-бабына сәйкес депутаттық сауалды қарау нәтижелері және оларды іске асыру бойынша қабылданған шаралар туралы заңда белгіленген мерзімде жазбаша жауап беруіңізді сұраймыз.




Депутаттар
Е. Стамбеков
Р. Қожасбаев
И. Смирнова
А. Зейнуллин
У. Шапок

Made on
Tilda